El Aviaducto

sábado, enero 14, 2006

Aquest post

Aquest post no està escrit en català. Hauria d'estar-lo, però no és així. M'explico: per a escriure aquest post, estic utilitzant el traductor recomanat per Glamboy/Roger. Però la realitat és que jo sí hauria d'haver estat capaç d'haver escrit aquest post, i aquest blog, i potser tota la meva vida, en una llengua que em va ser arravassada abans de jo néixer. El meu avi era català. Republicà, d'esquerres, exiliat. El meu cognom és català: potser, el més català de tots. Un dels meus avantpassats és honrat cada 11 de setembre amb una ofrena de flors a Barcelona, i jo ni tan sols puc expressar-me en una llengua que és sentimental i històricament la meva. Quan visito Catalunya, m'assec com els palestins que visiten Israel i veuen la casa dels seus avantpassats ocupada per estranys. "Aquesta llengua és la meva," em dic. I no obstant això, no puc expressar-me en ella. Llegeixo en català, entenc pràcticament tot en català, i no obstant això no puc expressar-me en aquesta llengua. Perquè el meu avi, exiliat i temerós que els seus fills fossin víctimes del anticatalanismo reinante en l'Espanya de la postguerra, no va ensenyar català als seus fills (el meu pare), i jo vaig perdre una gran oportunitat. Avui, internet m'oferix l'oportunitat de poder expressar-me en una llengua que (no) és la meva. Així que quan des de certs sectors escolto parlar dels "excessos" de qui defensen la cultura i llengua catalanes, em donen ganes de cridar a la seva porta i exigir-los que em retornin aquesta part de mi que la seva intolerància passada m'ha arravassat.

21 Comments:

  • Wooo! Ets descendent de Rafael de Casanoves?
    Es un personatge històric amb més ombres que llums a la seva biografia, xo wuenu! De fet ami em van despatxar del Museu de StBoi arrán d'una discussió sobre el terbol passat d'aquest suposat salvador de la pàtria...

    Ei! Que genial que hagis escrit un post en català! T'hi estàs viciant ehhh?? Dintre de poc et veurem a Caneletes cantant el "Virolai2

    By Anonymous Roger, at 3:04 p. m.  

  • Mi historia es muy parecida, ahora acabo de llegar a Barcelona, donde apresaron y mataron al mío (mi abuelo, se entiende) y me da la impresión que estoy donde debía estar.
    Un beso

    By Blogger reckoning, at 3:45 p. m.  

  • Déu meu!!
    Jo sóc valenciana i també sé alguna cosa de les senyes d'identitat arrabassades.
    Has de saber que m'encanta llegir-te i hui has aconseguit fer-me bavejar.
    D'aixó... cada dia m'agrades més.

    (No sé jo si no acabaré escrivint al "Diario de Patricia" per declarar-te publicament el meu amor, tot i que si ho faig ací tindrá més ressò, segur)

    By Anonymous lectorahabitual, at 4:01 p. m.  

  • ...

    me encantan cuando en catalan se dice m agrada y t estimu (perdón que yo no se como se escribe)

    petonets (que suenan super graciosos como besos voladores)

    By Anonymous elena, at 4:38 p. m.  

  • Si entens i llegixes el català ,amb un petit esforç podries arribar a parlar-lo, esforç que mereix la pena, perquè al parlar català, no solament garanteixes la supervivència d'aquest sinó de tota una cultura, tota una cultura, jo!. Jo personalment, considero que la Generalitat a penalitzat l'ús del català, això suposa un atac contra una societat que per naturalesa és plurilingue.(en aquests moments, dic) i que atempta contra els drets fonamentals dels castellà parlants, separem la palla del blat. la societat catalana, duu 25 anys asfixiada per un nacionalisme, que s'alçava com l'únic salvador de la cultura catalana, després de 25 anys el missatge a calat profund i els catalans sentim cert recel quan se'ns escup des de la dreta ,que s'estan conculcant els drets fonamentals dels castellà parlants, però la veritat ,és que s'estan conculcant. A la mi el que em mosquea de debò, és que el PP, que no s'ha destacat per defensar els drets de l'individu (que us vaig a contar a vosatres) ara es desgañiti per les malifetes del tripartitt amb el castellà, per que la clau és el tripartitt i l'estratègia molt retorçada,
    Primer : Denúncia d'abusos contra els castellà parlants.

    Segon :Divisió de la societat catalana ,entre castellà parlants (espanyols ) i catalano parlants (catalans)

    Tercer: Insistir en Denúncia d'abusos contra els castellà parlantes i deixar molt clarito que castellà parlants (espanyols ) i catalano parlants (catalans)

    Cuart : fiques la xarxa i a pescar vots, de: castellà parlantes agredits de Catalunya i espanyols ofesos de la resta de l'estat.
    El resultat és el poder (L'única cosa que busca el PP) i la conseqüència un odi exagerat contra Catalunya i un sentiment d'agressió contra els catalans .
    El nacionalisme a hagut de carregar tot sol amb la defensa de la cultura catalana això li ha dut a passar-se de tant en tant, si la defensa de la nostra cultura hagués estat compartida per la resta d'Espanya, ara no parlaríem d'això.

    By Anonymous ICARO, at 6:49 p. m.  

  • Si entiendes y lees el catalán ,con un pequeño esfuerzo podrías llegar a hablarlo, esfuerzo que merece la pena, porque a la habla catalana, no solamente garantizas la supervivencia de este sino de toda una cultura, toda una cultura, yo!. Yo personalmente, considero que la Generalitat esta penalizando el uso del catalán, esto supone un ataque contra una sociedad que por naturaleza es plurilingue.(en estos momentos, digo) y que atenta contra los derechos fundamentales de los castellano parlantes, separamos la paja del trigo. la sociedad catalana, lleva 25 años asfixiada por un nacionalismo, que se levantaba como el único salvador de la cultura catalana, tras 25 años el mensaje acalado profunda y los catalanes sentimos cierto recelo cuando se nos escupo desde la derecha ,que se están conculcando los derechos fundamentales de los castellano parlantes, pero la verdad ,es que se están conculcando. A mi lo que me mosquea de verdad, es que el PP, que no se a destacado por defender los derechos del individuo (que os voy a contar a vosotr@s) ahora se desgañite por las prisas del tripartito con el castellano, por que la llave es el tripartito y la estrategia muy retorcida, Primero : Denuncia de abusos contra los castellano parlantes. Segundo :División de la sociedad catalana ,entre castellano parlantes (españoles ) y catalano parlantes (catalanes) Tercero: Insistir en Denuncia de abusos contra los castellano parlantes y dejar muy clarito que castellano parlantes (españoles ) y catalano parlantes (catalanes) Cuarto : metes la red y a pescar votos, de: castellano parlantes y españoles ofendidos del resto del estado. El resultado es el poder (Lo único que busca el PP) y la consecuencia un odio exagerado en Catalunya y un sentimiento de agresión contra los catalanes . El nacionalismo a debido cargar solamente con la defensa de la cultura catalana esto le ha llevado a pasarse de vez en cuando, si la defensa de nuestra cultura hubiera sido compartida por el resto de España, ahora no hablaríamos de esto.

    By Anonymous ICARO, at 6:51 p. m.  

  • Fe de etarras:

    Donde pone:la Generalitat esta penalizando el uso del catalán.
    tendria que poner :la Generalitat esta penalizando el uso del

    By Anonymous ICARO, at 6:54 p. m.  

  • castellano ,joder!

    By Anonymous ICARO, at 6:56 p. m.  

  • En Canaletas? Jajajaja. vols dir com aquestes figures de les Rambles, però cantant? qui em veuria! sí, precisament de D. Rafael, o això diu en la família. De totes maneres, per a mi no és un fet important. Però si ho és el qual el meu avi fos català.

    By Blogger El Ave, at 7:44 p. m.  

  • Interesante el Catalán. No me parece difícil de entender. ¿Por qué hay gente que no quiere que se lo hable en España? ¿es algún asunto de regionalismo?.

    By Anonymous Mati, at 9:34 p. m.  

  • De casualidad llegué a este blog y cada día estoy más encantada. Realmente me encanta como escribes y ahora acabo de quedar alucinada con el post en catalan...ets impresionant.

    Continua així

    petonets ben dolços des de Barcelona

    By Anonymous imperfectgirl, at 9:46 p. m.  

  • Aquesta au està cada dia més plena de sorpreses, i crec que entenc el que vols dir, que parlis o no el català no és important, que l'intolerancia d'aquest noestre pais sigui la causa si que ho és. Però ja se sap, hi ha coses que no canviaran mai, sobretot mentres a uns els hi interessi alimentar-ho més enllà del segle XXI. Petons.

    By Anonymous Nemo, at 9:59 a. m.  

  • Lectora: t'atreviries? jejeje.

    Reckoning: així m'assec jo... (per cert que amb el gos encara estem intentant localitzar a l'amo: aquí ningú ens diu gens).

    Elena: jo també t'estimo :-)

    Icaro: em sembla molt encertat la teva anàlisi.

    Mati: és una qüestió molt complexa, amb ramificacions polítiques, socials, i fins i tot emotives (trad. es una cuestión muy compleja, con ramificaciones políticas, sociales e incluso emotivas).

    Imperfect: gràcies :-)

    Nemo: el que m'entristeix profundament és que quan algú utilitza el català amb l'objecte de fer una cridada al respecte i a la diversitat sigui objecte d'una reacció absolutament inquisitorial que no ocorre amb llengües més llunyanes i difícils d'entendre com per exemple l'anglès.

    A tots: una abraçada.

    By Blogger El Ave, at 1:09 p. m.  

  • Moltes gràcies Ave!

    Petonets des de Barcelona ;)

    By Anonymous Anna, at 3:32 p. m.  

  • Bueno, algo así me pasó a mí. Por cierto, el otro día encontré también esta página, que te traduce las webs al catalán ipso-facto:

    http://internostrum.com/navegar.php

    fins aviat!!

    By Anonymous Lola, at 6:06 p. m.  

  • Visca El Ave!!!!

    jejeje

    Sóc lectora habitual des de fa uns quants mesos... i sempre tinc temptacions de comentar alguna cosa, però no acabo de gosar... Però avui m'he picat! :p
    I em sento molt afalagada perquè escriguis en la meva (nostra?) llengua.
    Descendent de Casanoves?? No sé si era un heroi, però sí que sé que avui necessitem heroïnes com tu.

    M'agrada molt el que escrius i com escrius... Moltes gràcies!

    Seguiré seguint el teu vol. Continua així de bé!!

    Petonets!

    By Anonymous moon, at 7:25 p. m.  

  • Jodete, "palestino" :)
    Fot-te, "palestí"

    By Anonymous Anónimo, at 7:51 p. m.  

  • LOL :'D

    Fot-te, fot-te, fot-te
    fascistilla quien no fot-te..!

    By Anonymous Nemo, at 10:44 a. m.  

  • Hola Ave i tothom,

    jo sóc extremeña però la meva companya (més concret, la meva vida) és catalana. Cada dia estic aprenent coses noves (i no només em refereixo a la llengua)... Últimament, escolto bastants burradas referent als catalans i viure fora de Catalunya, s'està convertint en una lluita diària...

    Als mitjans, ja n'hi ha prou de manipular, ja n'hi ha prou de mentir, i a tots els altres, aprofitem la multiculturalidad, gaudim de la riquesa d'aquest "cacho terra" que es diu Espanya, però que podria cridar-se d'altra forma...

    Foster per la llibertat

    By Anonymous Foster, at 11:55 a. m.  

  • jajaja muy bueno.. me ha gustado. Saludooooooooos!

    By Blogger sofia, at 4:05 p. m.  

  • Jo em sent igual: els meus pares sols parlen catalàn però han de fer un esforç per parlarme a mi en castellà, perquè les monjes del col·legi els van dir que em pegaren quan parlara en català per furtarme el costum. Total, que és la meua llengua materna però jo sols amb un esforç molt gran puc expressarme per escrit en ella, i amb molta inseguretat, molt lluny de la meua expressió castellana. Això és perquè el català el vaig aprendre de voluntat pròpia i de major, no com el castellà que el vaig adquirí des de l'escola. És molt frustrant sentir que t'han fet una analfabeta de la teua llengua. Damunt jo soc d'Alacant (crec que tu també) i per ací la conciència lingüística és inexistent, ben al contrari, detecte un odio envers tot el que és català. Per això també m'ha sorprés molt especialment el teu post. Molts petons des d'Alacant.

    By Anonymous Irela, at 12:00 p. m.  

Publicar un comentario

<< Home